میکروتهران، میکروتهران عــرضه کننده انواع دستگاه تاتو، سوزن، رنگ تاتو وردفیمس، پرمابلند و…

استفاده از محصولات بی حسی تاتو بدن

استفاده از محصولات بی حسی تاتو بدن

استفاده از محصولات بی حسی تاتو بدن : بسیاری از افراد به درد حساس هستند و همیشه برای آن ها سوال است که تاتو زدن به چه اندازه ای درد دارد؟ آیا می توان آن را با بی حسی تاتو بدن از بین برد؟

استفاده از محصولات بی حسی تاتو بدن : در بازار می توان محصولاتی از کمپانی های مطرح لوازم تاتو دید که برای این منظور ساخته شده اند. از آن جمله می توان به اسپری ها، کرم ها، ژل ها و فوم ها اشاره کرد.

تاتوآرتیست هایی که موافق استفاده از بی حسی تاتو بدن نیستند به چند دسته کلی تقسیم می شوند. عده ای که درد تاتو را یکی از جنبه های اساسی و سنتی تاتو می دانند و می گویند هنگام تاتو زدن مشتری باید کمی درد را احساس کند. دسته دوم که به صورت تجربی از این محصولات استفاده کرده اند اما مشتریشان از همان ابتدا و یا کمی بعد از آن احساس درد داشته است. دسته آخر نیز بر این باورند که بی حسی ها بر روی کیفیت تاتو تاثیرگذار هستند. اما فروشندگان این محصولات در پاسخ به این سه دسته از تاتوآرتیست ها می گویند که شما از محصولات مناسبی استفاده نکرده اید و اگر محصولی که استفاده کرده اید نتیجه بخش نبوده است دلیل بر آن نمی شود که همه این محصولات تاثیر گذار نیستند.

فروشندگان به مشتری ها پیشنهاد می کنند که اگر می خواهید به یک سالن تاتو بروید و تاتوآرتیست موافق استفاده از بی حسی ها نیست می توانید بی حسی را در منزل استفاده کنید و به آن جا بروید. اما شما به عنوان مشتری باید بدانید که بعد از استفاده از محصولات بی حسی، به هر اندازه هم که تاتوآرتیست پوست شما را پاک کند باز نمی تواند به خوبی طرح را روی پوست شما انتقال دهد.

سازمان دارو و غذای آمریکا FDA به ما هشدار می دهد که استفاده بیش از حد، استفاده روی محل بزرگی از بدن و یا استفاده روی پوست تحریک شده احتمال این را دارد که مواد به داخل خون منتقل شود و مشکلات حیاتی از جمله تنگی نفس، تشنج و یا کما را به همراه آورد. FDA توصیه می کند از محصولاتی استفاده کنید که دارای استاندارد این سازمان باشد و حتما تحت نظر پزشک این کار انجام شود. قاعدتا این که تاتوآرتیست بخواهد بی حسی را قبل و در حین اجرای تاتو زیر نظر پزشک اعمال کند کمی دشوار است.

با این وجود اگر باز هم تصمیم به استفاده از بی حسی ها دارید بهتر است موردی را انتخاب کنید که نمی گذارد سیگنال های درد به مغز فرستاده شود. از آن جمله مواد می توان به لیدوکایین، تتراکائین، بنزوکائین و یا اپی نفرین اشاره کرد. همچنین مواد افزودنی طبیعی وجود دارند که عملکرد بی حسی را افزایش می دهند. مندول، کافور، روغن درخت چای و ریشه کامفری تعداد کمی از آن ها هستند.

کرم های بیحسی تتو با توجه به موادی که در آن ها به کار رفته است به چند دسته تقسیم می شوند. خصوصیت این کرم ها این است که علاوه بر بی حس کردن موضعی، پوست را در هنگام تاتو زدن مرطوب نگه می دارد. پوست خشک و یا زیاد مرطوب برای تاتو زدن مناسب نیست. پس اگر پوست خشکی دارید استفاده از این کرم ها برای شما یک مزیت محسوب می شود. اما اگر پوست شما چرب است رطوبت آن بیش از اندازه می گردد. رطوبیت بیش از اندازه برای تاتو زدن توصیه نمی شود. در زیر سعی می کنیم کرم های تاتو بدن را برای شما تقسیم بندی کنیم.

کرم بی حسی حاوی لیدوکائین

این کرم ها که در پروسه انجام تاتو، پاک کردن تاتو توسط لیزر و انجام روش های زیبایی به کار می روند معمولا حاوی ۵ درصد لیدوکائین هستند. بعضی از آن ها توسط FDA (سازمان استاندارد دارو و غذای آمریکا) تایید شده اند و تا ۶ ساعت محل اعمال کرم را بی حس می کنند. این پمادهای بی حسی تاتو بدن در اندازه های مختلف موجود هستند و برای استفاده از آن ها بهتر است در خانه و یا ۲۰ دقیقه قبل از زدن تاتو اعمال شوند. برای تاثیرگذاری هر چه بیشتر آن ها دور محل اعمال شده را پلاستیک چسبنده بپیچید.

کرم بی حسی حاوی اپینفرین

این محصولات علاوه بر لیدوکائین حاوی درصدی اپینفرین هستند. این کرم های بی حسی تاتو بدن را ۲۰ دقیقه قبل از انجام تاتو بدن استفاده کنید. همان طور که قبلا گفته شد مدت زمانی که با استفاده از این نوع کرم بدنتان بی حس است بیشتر می باشد چرا که مقداری اپینفرین در آن به کار رفته است. در بعضی از این پمادها درصدی تتراکائین وجود دارد.

کرم بی حسی حاوی بنزوکائین

این کرم ها به غیر از لیدوکائین درصدی بنزوکائین در خود دارند البته ممکن است حاوی مقداری تتراکائین باشند. بنزوکائین با ثابت کردن برگشت‌ پذیری غشاء سلول های عصبی باعث می شود نفوذپذیری آن‌ها به یون‌سدیم کاهش یابد. در نتیجه هدایت امواج عصبی متوقف‌ می‌گردد و درد به مغز مخابره نمی شود. این پماد بی حسی تاتو بدن را نیز ۲۰ دقیقه قبل از شروع تاتو استعمال کنید.

کرم های بی حسی حاوی عصاره های طبیعی

عصاره های طبیعی می توانند بسیار آرامش بخش باشند. برای نمونه یک کرم می تواند حاوی لیدوکائین و روغن چای سبز باشد که در محل های پر درد تاتو مثل لب، چشم و ابرو به کار می رود. این پماد را می توانید برای کاهش خونریزی و تورم نیز به کار ببرید.

این محصولات یک جایگزین برای کرم های بی حسی هستند. تا آنجایی که ما تحقیق کرده ایم همگی آن ها دارای لیدوکائین هستند. از جمله مواد استفاده شده دیگر در آن ها می توان به آب تصفیه شده، الکل، عصاره های گیاهی مانند آلوئه، مندول، بابونه، چای سبز، ریشه کامفری، بنزالکنیم کلرید، رایحه ها، ریشه یارو و ریشه یوکا گلوکا (دو عنصر شناخته شده برای بهبودی، جوان سازی سلول، استریلیزاسیون و خواص ضد التهابی) و … اشاره نمود که بسته به برند سازده از آن ها استفاده می کنند .

در ژل های بی حسی نیز علاوه بر لیدوکائین موادی که در اسپری و کرم بی حسی به آن اشاره شد می تواند به کار رود.

 

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

دسته بندی ها