میکروتهران، میکروتهران عــرضه کننده انواع دستگاه تاتو، سوزن، رنگ تاتو وردفیمس، پرمابلند و…

علت کمرنگ شدن تاتو بدن

علت-کمرنگ-شدن-تاتو-بدن

این روز ها تاتو بدن میان جوانان رواج پیدا کرده است. تاتو با اینکه همیشه روی پوست می ماند اما به مرور زمان کم رنگ شده و زیبایی و کیفیت اول خود را ندارد. اگر شما هم تجربه تاتو کردن را داشته باشید احتمالا با مشکل کمرنگ شدن آن مواجه شده اید. در این مقاله به بررسی علت کمرنگ شدن تاتو بدن می پردازیم. سایت میکروتهران بهترین عرضه کننده مواد و متریال تاتو می باشد. شما می توانید انواع دستگاه تاتو بدن و سوزن تاتو را از ما خریداری کنید.

اهمیت ثبات رنگ در تاتو

تاتو به عنوان راهی منحصر به فرد برای بیان معانی شخصی است. ممکن است نماد قدرت، زیبایی یا توانمندی باشند. همچنین تاتو می توانند به عنوان یک یادآوری عمل کند که زمان های چالش برانگیز خواهند گذشت. افرادی که قصد تتو کردن را دارند به دنبال ماندگاری با کیفیت طرحی که انتخاب می کنند هستند. بعد از انتخاب طرح مورد نظر، مهم ترین انتخاب رنگ تاتو می باشد.

مهم ترین دلایل کمرنگ شدن تاتو

دلایل زیادی است که باعث کمرنگ شدن تتو بدن می شود. از مهم ترین علت های آن می توانه به موارد زیر اشاره کرد:

مهارت تتو کار

اولین دلیلی که باعث کمرنگ شدن و فید شدن تاتو می شود مهارت نداشتن تاتو کار است. اگر تاتو با دقت اجرا نشود و فشار و زاویه دست تتو کار اشتباه و از روی اصول نباشد، ممکن است رنگ تاتو بعد از مدتی تغییر کند.

مهارت-تاتو-کار

سیستم ایمنی بدن

بعد از انجام تاتو، سیستم ایمنی بدن ما تلاش می کند تا ذرات رنگدانه را تجزیه کند. با توجه به اندازه آنها، چندان موفق نیست. میلیون ها ذره رنگدانه باقیمانده اثر هنری تاتو شده را تشکیل می دهند. بنابراین تاتو بعد از مدتی دوچار اندکی تخریب می شود.

نور خورشید

قرار گرفتن در معرض نور خورشید باعث محو شدن رنگ تاتو بدن می شود. قرار گرفتن در معرض نور خورشید می تواند ظاهر رنگدانه را در پوست ما تغییر دهد. باعث شود رنگدانه به رنگ قبلی یا اغلب به رنگ روشن تر تغییر کند. پس کسانی که محل تاتو آن ها بیشتر در معرض نور خورشید است، باعث کمرنگ شدن تاتو بدن آن ها می شود.

طرح و شکل تاتو

سبک تاتو نیز در سرعت یا کندی محو شدن آن نقش دارد. رنگ ‌ها و طرح های ضخیم‌تر، پررنگ‌تر و اشباع‌ شده اغلب در مقایسه با تاتو های نازک‌تر و ظریف‌تر، برای مدت طولانی‌تری روشن‌تر و پر رنگ‌ تر می‌مانند.

طرح-و-شکل-تاتو

کیفیت جوهر در محو شدن تاتو

جوهر های تاتو نیز یک عامل منحصر به فرد است که در سرعت محو شدن اتفاق می افتد. نمی توان گفت که یک مارک جوهر برتر است، اما ترکیب جوهر ترکیبی با کاربرد می تواند به محو شدن تاتو کمک کند. تاتو آرتیست ها می توانند بهترین جوهر و رنگ تاتو را از میکرو تهران خریداری کنن.

محل تاتو بدن

نواحی با اصطکاک زیاد مانند آرنج و کفی پا معمولاً با سرعت بیشتری طرح تاتو آن محو می شود.

ویژگی های پوست و بدن فرد در جذب رنگ تاتو

ویژگی های فردی بدن هم می تواند روی تاتو تاثیر بگذارند. بدن برخی افراد ممک است نتیجه خوبی را از تاتو نگیرند. داشتن بیماری هایی مانند قلبی، دیابت، اختلالات هورمونی، مصرف برخی دارو ها، جنس پوست، رنگ پوست، ضخامت پوست و … از جمله دلایلی است که می تواند بر رنگ تاتو تاثیر گذار باشد.

جنس پوست هم بی تاثیر نمی باشد. رنگ تاتو بر روی پوست های چرب به خوبی جذب نمی شود و نیاز به مهارت بالای تاتو کار دارد.

عمق جوهر تاتو در بدن

هرچه تاتو عمیق تر باشد و در لایه های زیرین پوست قرار بگیرد دیر تر رنگ خود را از دست می دهد.

علت سبز و آبی شدن رنگ تاتو بدن

معمولا تاتو هایی که به رنگ مشکی زده می شوند با گذر زمان رنگ آن ها سبز و یا آبی به نظر می رسد. بی این دلیل این تغییر رنگ رخ می دهد که با گذر زمان شکل پوست عوض شده و چروک تر می شود. مراقبت های نا درست پوستی هم از دلایل آبی شدن تاتو می باشد.

سبز-و-آبی-شدن-تاتو

 

مراقبت بعد از تاتو برای جلوگیری از کمرنگ شدن تاتو

مراقبت کلی از پوست نیز می‌تواند نقش داشته باشد، بنابراین اطمینان از اینکه قبل از خالکوبی به بزرگترین عضو بدنتان کمک می‌کنید و بعد از آن ادامه می‌دهید، برای کاهش محو شدن بسیار مفید است.

بعد از انجام تتو، محل آن نباید تا چند روز آب بخورد پس برای چند روز از رفتن به حمام باید خودداری کرد.

برای جلوگیری از کمرنگ شدن تاتو بدن، محل تاتو نباید زیاد چرب یا خشک باشد. همچنین از کرم های لایه بردار نیز نباید روی تاتو استفاده شود.

محافظت از نور خورشید از همه مهمتر است، جلوگیری از قرار گرفتن در معرض مستقیم و طولانی مدت خالکوبی از نظر فیزیکی ایده آل است، اما همیشه امکان پذیر نیست. ضد آفتاب مبتنی بر روی به درستی استفاده می شود و اغلب می تواند یک جایگزین عالی در زمانی که پوشش فیزیکی امکان پذیر نیست.

رژیم غذایی سالم با مواد مغذی متراکم و آب فراوان در روز نیز به کاهش محو شدن تاتو کمک می کند.

مراقبت-بعد-از-تاتو

چه مدت طول می کشد تا یک تاتو محو شود؟

وقتی تاتو به درستی انجام شود، باید در 6 ماه اول فقط مقدار کمی تغییر وجا افتادگی را نشان دهد، که کاملا طبیعی است. بسته به سبک، مکان و سبک زندگی، یک تاتو ممکن است علائم اولیه محو شدن را در 2 تا 5 سال نشان دهد، اگرچه اکثر تاتو ها تا 10 تا 20 سال محو شدن قابل توجهی ندارند.

چرا خالکوبی ها هنگام بهبودی محو می شوند؟

بین دو تا چهار هفته پس از انجام یک خال کوبی جدید – زمانی که خالکوبی شما پوسته پوسته می شود و/یا پوست می کند – جوهر جدید شما ممکن است محوتر و کدرتر از حد انتظار به نظر برسد. نگران نباشید، این کاملا طبیعی است.

این اتفاق می‌افتد زیرا پوست قدیمی که در طول فرآیند خالکوبی آسیب دیده است، یک لایه نازک روی خالکوبی شما تشکیل می‌دهد و ظاهر واقعی آن را می‌پوشاند. با گذشت زمان این پوست قدیمی به طور طبیعی خود را لایه برداری می کند و خالکوبی زیر آن را با شکوه پر جنب و جوش خود نشان می دهد.

به هر حال کمرنگ شدن تاتو بدن اجتناب ناپذیر است و مجموع همه دلایل بالا باعث تغییر رنگ و شکل تاتو به مرور زمان می شود. اگر تاتو بدن انجام داده اید و حالا رنگ خود را از دست داده، باید برای ترمیم آن اقدام کنید تا ظاهر تاتو دوباره برگردد و بدن شما شکل بدی به خود نگیرد. بهتر است قبل از تاتو کردن از کیفیت رنگ و دستگاه تاتو اطمینان حاصل کیند. سایت میکرو تهران عرضه کننده باکیفیت ترین متریال و دستگاه تاتو می باشد.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

دسته بندی ها